۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

تیم امنیتی مسئول تخــریب هـدفمند میراث فرهنگی است


دکتر کاوه احمدی علی آبادی
عضو هیئت علمی دانشگاه آبردین با رتبه پروفسوری
عضو جامعه شناسان بدون مرز
اینک مهمتر از توقف پژوهش های باستان شناسی، تخریب آثار و میراث فرهنگی و ملی کاملاً سازمان یافته توسط یک تیم امنیتی در کشور کلید خورده و دنبال می شود. آن هم به بهانه جلوگیری از رشد تمایلات ملی گرایانه. قرار نیست چهار تا جوجه اطلاعاتی بی سواد برای مملکت طرح بدهند و راهکار برای بحران ها بریزند و تعدادی مقام و مسئول هم امضاء کنند.
دولت که با ارائه طرح مکتب ایرانی موجب تشدید این حساسیت ها شده، مسئول اصلی است و باید مانع از این تخریب سازمان یافته حکومتی شود. پُر واضح است که بردن دستگاه سنگبر به بیابان برای نابودی آثار باستانی کهن نمی تواند بر اثر تخریب افراد غیرمسئول باشد، بلکه کاری سازمان یافته و هدفمند است.
اخیراً هم که درصددند خرید و فروش عتیقه را آزاد سازند! یعنی مجوزی برای حیف و میل رسمی و علنی آثار تاریخی، که کاملاً پیداست در راستی همین نابودی هویت ایرانی است. ابتدای پروژه با دزیدن مجسمه ها در تهران شروع شد که عوامل آن نیز نهادهایی رسمی هستند که هیچ یک دستگیر نشده اند، چون دستور از بلا بوده است. یعنی تعدادی روضه خوان بی سواد و آقازاده های متعصب شان که دین را در تقابل با هویت فرهنگی و ملی می بینند –در حالی که دو مقوله جدا از هم اند- که تو گویی قرار است آخر عمری کارهایی کنند که سوابقی بدتر از مغول ها در این کشور از خود به جای بگذارند و مردم بلایی سرشان بیاورند، حتی بدتر از آنچه بر سر قذافی و آخوندهای متعصبی که در مقابل مشروطه ایستادند، آوردند!؟
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed